Results 1-10 of 24 (Search time: 0.001 seconds).
Issue Date | Type | Title |
---|---|---|
2021 | Article | 디지털정부 웹사이트의 정보제시 유형에 따른 소비자 반응 연구: 정보 과부하와 인지 실패의 매개효과를 중심으로 Citation : 한국심리학회지: 소비자·광고, vol. 22, no. 2, pp. 207-238, 2021 |
2020 | Book | 참여적 정책설계 플랫폼 연구 Publisher : 경제인문사회연구회 |
2020 | Book | 혁신창업 및 기업가정신 생태계 모니터링 사업(6차년도): 핀란드의 혁신창업 및 기업가정신 생태계 연구 Publisher : 과학기술정책연구원 |
2020 | Article | Are pictures worth a thousand words? The effect of information presentation type on citizen perceptions of government websites Citation : GOVERNMENT INFORMATION QUARTERLY, vol. 37, no. 3, 2020 |
2020 | Book | 국내 스마트시티 사업에 대한 평가 및 정책제언 Publisher : 글로벌지식협력단지 |
2022 | Article | COVID-19 상황 인식이 백신 접종 의향에 미치는 영향 - MZ세대가 갖는 정부신뢰의 조절효과를 중심으로 - Citation : Crisisonomy, vol. 18, no. 1, pp. 69-86, 2022 |
2022 | Article | 틱톡 챌린지(TikTok Challenge) 참여가 탄소 중립에 대한 평가에 미치는 영향: 틱톡 챌린지 태도와 정부 신뢰의 조절된 매개효과를 중심으로 Citation : 한국심리학회지: 소비자·광고, vol. 23, no. 2, pp. 105-127, 2022 |
2022 | Book Chapter | Communicating in an evolving and fast-paced digital age Book : OECD Report on Public Communication: The Global Context and the Way ForwardPublisher : OECD |
2021 | Article | A Socio-Behavioral Approach to Understanding the Spread of Disinformation Citation : Asian Communication Research, vol. 18, no. 3, pp. 168-187, 2021 |
2020 | Article | The effects of information literacy on trust in government websites: Evidence from an online experiment Citation : International Journal of Information Management, vol. 52, 2020 |