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고속도로 투자로 인한 유발교통량 분석에 관한 연구

김강수

DC Field Value Language
dc.contributor.author김강수-
dc.date.accessioned2016-07-27T06:43:09Z-
dc.date.available2007-01-17-
dc.date.available2016-07-27T06:43:09Z-
dc.date.issued2006-12-31-
dc.identifier.other1258-
dc.identifier.urihttps://archives.kdischool.ac.kr/handle/11125/19195-
dc.description.abstractThis paper estimates relationships between the supply of national highways, measured in lane-km, and the quantity of traffic, measured in vehicle-km traveled. The analysis uses a panel data set of annual observations for the years 1984 to 2003. By using a-
dc.description.tableOfContentsⅠ.서론  Ⅱ. 유발교통량의 개념 및 기존 연구 고찰  Ⅲ. 고속도로 투자로 인한 유발교통량 분석   1. 자료   2. 시차 모형 구축 및 정립   3. 모형 추정 결과 및 분석   4. 지역별·연도별유발교통량 분석  Ⅴ. 정책적 시사점 및 결론-
dc.languageko-
dc.publisher한국개발연구원-
dc.publisherKorea Development Institute-
dc.relation.isPartOf9917-
dc.rightsCC BY-NC-ND 2.0 KR-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/kr/-
dc.title고속도로 투자로 인한 유발교통량 분석에 관한 연구-
dc.title.alternativeRoad Supply and Generated Traffic-
dc.typeArticle-
dc.subject.jelTransportation Economics-
dc.subject.jelGovernment and Private Investment Analysis • Road Maintenance • Transportation Planning-
dc.relation.startpage179-
dc.relation.lastpage198-
dc.relation.volume28-
dc.relation.no2-
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